torsdag 5. november 2009

En liten bildesamling fra de siste dagene i Uganda

Nå nærmer det seg slutten og vi holder på med siste delen av Kenya/Uganda 09. For meg som lærer har det om mulig vært den beste studieturen jeg har gjnnomført. Det handler ikke så mye om hva slags arbeid som ligger bak eller hva slags aktiviteter og prosjekter vi har gjort...Men det dreier seg mer om at i år har Melissa og jeg vært så heldige å hatt med oss en enormt taknemlig og positiv gjeng. Det har vært lett å gi nettopp fordi jeg som lærer har fått så mye tilbake. Jeg må innrømme at jeg har vært veldig stolt av klassen i år:)
Vi har nå vært gjennom nesten to uker med ekstrem kulturlæring, bistandsarbeid og utviklingsspørsmål samt fått et innblikk i hvordan FN jobber med miljøutfordringen vi står overfor. Elevene har fått vært i et sårbart og kriserammet område og sett med egne øyner hvordan den globale oppvarmingen går utover de aller svakeste. Alle disse temaene får nok dere der hjemme både se mye til og høre mye om, da jeg regner det for 100% sikkert at en så engasjert gjeng som jeg har hatt med ikke vil la være å spre sin nyervervede kunnskap videre:)
Dennne siste uka er vi i Uganda hvor det har vært fokus på å ha det moro samt å sprenge personlige grenser. Nedenfor finner dere et lite slideshow som viser noe av dette. Etter hjemkomst vil det også bli lagt ut film fra både strikkhoppinga og de 48km med ellevill rafting vi har lagt bak oss...Følg med, følg med.





1 kommentar:

Madeleine Cederström sa...

Det har varit fantastiskt att följa er i Afrika! Tack från oss på hemmabana för smakbitar och förnimmelser!Välkomna hem till snø och is och melkesjokolade