onsdag 28. oktober 2009

kontraster!

I dag har vi opplevd en helt annen side ved Afrika. Vi har nemlig vært på luksushotell! Det var en veldig kontrast å komme fra primitive Ngurunit (med alt fra manyattsoving på greiner og kuskinn, og bæring av 20 liter vann på pannen, til nattlig danseritualer med masaikrigere (!!)), til dette- et elegant hotell midt i Nairobi med rene, hele toaletter (og jeg snakker vannklosset med papir, ikke skur med hull i gulvet), varmtvannsdusj, eucalyptussteambad, basseng og spa. På en måte virker det veldig feil å bruke penger på trening og massasje på et så fint hotell når vi de siste dagene har møtt tiggere og besøkt handicappede barn som knapt har mat, men på en annen side var det litt fint å få sett at afrikanere ikke nødvendigvis er ”de fattige barna i Afrika” som vi har inntrykk av fra media. Det var også deilig å få hente oss inn litt, og samle alle inntrykkene så langt- så vi bestemte oss for å nyte dagen fult ut. Mens noen av jentene tok ”Swedish massage”, benyttet jeg og Kristina muligheten til å være med på ”afro-step” og aerobic. Makan til stemning! Spretten instruktør, høyt tempo og techno remixer av gamle nittitallsslagere (bl.a. av A1, backstreet boys og westlife) gjorde at humøret var på topp (selv om vi ikke alltid gjorde trinnene så likt som de andre..)! På kvelden spiste vi på en etiopisk restaurant- nydusjet og pyntet (brukte til og med litt maskara…). En deilig dag, og nå er vi klare for slumbesøk og MYSA i morgen.

ellers må jeg bare si at jeg er utrolig fornøyd med hele opplegget, og ikke minst med den herlige gjengen vi er- 13 jenter, tommy, melissa og lino! Gleder meg til fortsettelsen! Hilser til alle der hjemme, forresten:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha...det her var gøy å lese;-) Høres ut som dere har det helt fantastisk! Gleder meg til å høre mer utfyllende når dere kommer tilbake! Kos deg videre kjære kusine:-) Klem fra Kari