tirsdag 9. februar 2010

homestay!

Som aller siste dame, ble jeg sluppet av hos min familie, forvirret og ganske redd. Selv om ingen i den muslimske familien snakket engelsk (eller norsk), fant jeg fort ut at dette var en hyggelig familie, som ikke ville meg noe vont.
Huset var relativt stort og hadde grei standar til tross for noen skader etter tsunamien som kom for 5 aar siden. Men inne i huset var det nesten ingen moebler, de hadde en komode, en soffa, fire plastikstoler og to senger. Den ene sengen skulle vaere min de to neste nettene.
Mens jeg var der var huset alltid fullt av mennesker som kom for aa se paa meg. Foers lo de litt, saa tok de kanskje noen bilder med mobilene sine, og de som kunne, snakket litt engelsk til meg.
Om kvelden fikk jeg en stor middag med masse forskjellig. Jeg likte det ikke saa godt, for det var saa sterkt, saa for det meste spiste jeg broed og ris og drakk te, masse te. Middagen ble servert paa gulvet paa en yoga matte, og bestikk fikk jeg ikke. Det var ganske goey, og de lo faelt av meg naar jeg skulle spise risen med hendene. Kvelden kom og det var legge tid. De pakket mygg nettingen rundt sengen min. Saa hentet jentene i familien sine yogamatter og la seg rundt sengen min. Moren sa god natt (antar jeg) og slo av lyset. Alt dette gikk saa fort at jeg ikke rakk aa kle av meg, smoere meg med mygg spray og permitrere sengen, men pytt pytt.
Homestayet alene i Sri Lanka var en spesiell, men goey opplevelse jeg ikke kommer til aa glemme med det foerste :)

1 kommentar:

Erik sa...

Nå har jeg lest gjennom hele bloggen deres! Helvete! Dere må ha det helt fantastisk!!! Så mye dere får oppleve og får sett! Merker jeg blir ganske misunnelig, men samtidig unner jeg dere denne turen med hele mitt hjerte! Savner dere masse! Kom tilbake snart <3